Information om Wilma i Mikaelskolan

Har du problem med registreringen av ditt Wilma-konto? Nedan följer några tips som kanske kan hjälpa dig på vägen!

- Skapandet av Wilmakontot bör ske i en webbläsare på en dator, inte på en telefon via Wilma-appen

- Lämna inte skapandet av användarkontot på hälft, utan slutför registreringen då den påbörjats. Länken som skickas som bekräftelse till e-posten är endast i kraft ett dygn!

- Om du inte får ett bekräftelsemeddelande till e-posten, kontrollera skräpposten

- Om registreringen inte fungerar, kontrollera att du gett kansliet samma e-postadress som du försöker registrera dig med. Kontrollera även att du skrivit in nyckelkoden korrekt.

- Genast då du registrerat dig som vårdnadshavare till ett barn har du möjlighet att fylla i en ny nyckelkod för ett annat barn - ett nytt rutfält för nyckelkod dyker upp längre ner på sidan. Om du vill göra detta i ett senare skede görs detta genom att logga in i Wilma och gå till sidan Användarrättigheter via länken uppe till höger. På sidan Användarrättigheter ser du en sammanfattning över dina nuvarande roller. Klicka på knappen Lägg till roll som finns nere på sidan. Fyll i nyckelkoden och följ instruktionerna.

- Be gärna om hjälp inom klasserna - i kansliet hjälper vi i mån av möjlighet, men har begränsad tid.

- Har du inte fått en nyckelkod? Då kanske kansliet saknar din e-postadress. Ta kontakt med kansliet (kansli(at)mikaelskolan.fi) så ordnar vi det!

- Mera tips om Wilma-användningen hitttar du på Vismas Wilma-sidor här.